Jumaat, 30 Disember 2011

Kenapa Perempuan suka Merajuk???


tertiba je nk bagi reason ckitt npe gulz nie cepat sgt tarik muncung-muncung nie..(Tuan Tanah dalam mood ngjuk+geram=pdam muka.

okyy mehhh tgokk kenapa gulz nie suka sagt mengajuk:

  1. Suami/teman lelaki lebih suka bercakap dan bergurau dengan teman sekerja wanita atau lelaki berbanding isteri/teman wanita.(pasangan sendiri bagaikan orang asing..)
  2. Kedekut dan tidak suka mengeluarkan belanja untuk keperluan isteri/teman wanita.(xsalah berjimat..tapi jgn lah over lakk)
  3.  Suka memerintah dan tidak suka membantu kerja rumah. Suka mengkritik isteri yang sibuk membuat kerja rumah, tetapi tidak mahu menolong.(hah nie paling xsuka..dosa ke kalu bantu wife kemas umah??)
  4. Keinginan tidak diambil perhatian oleh mereka dan mereka tidak ambil kisah akan perasaan keinginan wanita itu. (huhu selalu gni..dio kata kite xfhm dio..)
  5. Tidak sensitif terhadap perasaan wanita yang prihatin dalam sesuatu perkara dan pasangan hanya memandang remeh segala pandangan wanita. (sangat2 tepat..huhu)
  6. Tidak peka pada hari-hari istimewa pasangan dan kena diberitahu pada pasangan mengenai hal itu.
  7. Memuji wanita lain di depan isteri/teman wanita.(lelaki mmg tidak suka ngan tarikh2 nie..lemah ingatn ckit bab tue.. :P)
  8. Menyindir mengenai imej dan personaliti isteri/teman wanita dan membandingkan dengan wanita lain.(huhu xsukanyeee!!!)
  9. Tidak menjamah atau makan makanan yang disediakan kerana dirasakan tidak sedap atau tidak kena selera. (aduiii kalu ada gnii mmg tarikk muncung panjang..huhu)
  10. Tidak memuji pasangan pada ketika pasangan perlu pujian itu.(gulz sukan kn pujian klu tidak pasangan mereka yang memuji siapa lagi kn???)


p/s: gulz mmg xlari dari mood mengajuk..cuba lah faham mereka bukan manja @ ngada2 tetapi mereka inginkan perhatian kalian..kalu bukan dari kalian dari siapa lagi..jgn lah harapkan gulz je memahami hati, perasaan dan situasi kalian..tetapi kalian tidak plak pandai nak faham situasi n perasaan pasangan anda-anda semua..kn xpasal2 ilang kasih sayang dari anda semua..membuatkan pasangan anda mula beralih arah..hah sape susah..so saling hormat-menghormati n tolenrasi penting tau dalam sesuatu perhubungan..^_^ PEACE!!!



jgn tarik pnjng sgt muncung tue kn jadi gni lak..hihihi :P

5 ulasan: